Celsius

Många som tränar har säkerligen provat på drycken som säljs överallt nu för tiden. Jag som tränar på Nordic Wellness kan ju av erfarhet säga att man ser folk jämt och ständigt med en burk i handen påväg till omklädningsrummen. Jag har redan från början varit skeptisk till något som denna eftersom det egentligen är snarlik Redbull, och jag skulle ju aldrig få för mig att halsa en sådan innan gymmet, men det är ju bara jag. Dock har jag alltid varit sugen på att testa eller ta någon vid enstaka tillfälle som jag exempelvis gjorde i måndags innan BodyCombaten. Jag drack då endast en halv eftersom jag och Therese valde att dela, och jag kan ju garantera att den fungerar. Dock innehåller dessa som förväntat dessutom mycket skit. Jag har själv som motto att inte äta saker vars innehåll jag inte kan uttala. Jag tror det kan vara en bra tumregel för alla egentligen. Det denna gör är ju att förhöja egenrgin vid träningen och bränna upp till 100 kcal mer vid varje träningspass om man tränar regelbundet och är en i allmänhet hälsosam person, detta för största effekt. Det jag vill påpeka är att om man äter bra och tränar regelbundet kommer denna göra väldigt liten skillnad eftersom allting egentligen handlar om rutin och att inte ta alldeles för mycket tillsatta preparat. Sedan kan jag absolut hålla med om att den är riktigt god, speciellt colasmaken! Inte alls lika sliskig som vanlig coca cola, som ni själva förmodligen förstår att jag inte är ett fan av. Det finns för och nackdelar med allt men jag tror att lagom är bäst. En celsius innan varje pass är absolut inget för mig då det även skulle bli väldigt dyrt, men absolut någon gång då man känner för det! 
 
Här har ni en ungefärlig innehållsförteckning för celsius, observera att alla ingredienser inte är medräknade eller utvecklade. 
Vitaminer, Pantotensyra, Taurin, Glukuronolakton , Sukralos , Guarana extrakt, Grönt te extrakt, Koffein Ingefära extrakt, Kolsyrat filtrerat vatten, Fosforsyra, Citronsyra, Askorbinsyra, Aromer, Stabiliseringsämne, Färgämnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0