Lite tyck och tänk

Jag tycker det känns som att man alltid återkommer till det här med att unna sig oberoende vem man pratar med. För många innebär unna sig att köpa hem en stor godis godispåse eller varför inte en pizza? Just när det gäller att unna sig har jag ibland svårt att komma överens med vissa personer. Att unna sig för mig innebär att njuta av god mat, kanske en efterätt eller något annat gott i matväg. Jag är en riktig matälskare och äter mer mat än vad många kanske tror.
Att köpa hem massa sötslisk är inget för mig, jag anser själv att unna sig är att ge min kropp rätt mat för att den ska må bra. Jag vet själv hur stor hälsoeffekten är av att träna och äta bra.Tidigare år har jag alltid haft mycket lätt för att bli sjuk, var ofta trött och kände mug glåmig och lite halvt ofräsch.
Tack vare att jag försöker förse min kropp med den näring den behöver blir jag i princip aldrig sjuk längre, är sällan trött och känner mig fräschare än någonsin. Därför mår jag så bra av att veta att jag "unnar mig" nyttiga saker som exempelvis, turkisk yoghurt med hemmagjord müsli och honung. Hur gott som helst och utan alla onödiga e-ämnen, det ger mig en "unna sig"-känsla hos åtminstone mig. 
Jag tror fler människor borde bli medvetna om deras hälsa och hur man eventuellt kan förbättra den för att förhindra exempelvis övervikt och framtida sjukdomar, för om vi tittar i backspegeln ser vår framtid delvis oviss ut och antalet hälsorelaterade sjukdomar och skador kommer troligtvis att öka. 
Jag ska försöka publicera lite goda snacks/mellanmål för att visa er att det går att äta gott och nyttigt på samma gång! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0