Jordnötssmör

När jag förklarar för folk att jag älskar jordnötssmör och hur gott det är brukar jag få frågan "äter DU jordnötssmör, är inte det onyttigt?". Jo absolut är det onyttigt, precis som allt annat om man väljer dem onyttiga alternativen. Visst finns det jordnötssmör med massvis av tillsatt socker, salt, konserveringsmedel etc. Väljer man dessa är det absolut inte nyttigt. Dock finns det väldigt många bra alternativ från exempelvis märkena Green Choice & Kung Markatta. Dessa innehåller 99,3% rena jordnötter och pyttelite salt. Det är alltså inte en massa tillsatser och andra onödiga produkter utöver själva kärnprodukten. Det är precis som med allting annat, man måste kolla vad det innehåller för att sedan kunna avgöra om det är bra eller dåligt. 
Det höga innehållet av protein och fett gör det till ett enastående tillskott om du vill få i dig mera kalorier. Den mättande effekten gör det även passande för dig som vill äta minder men fortfarande känna dig mätt, t.ex. på diet.
  • Hög halt fibrer & antioxidanter
  • Hög halt nyttiga fetter
  • Hög halt fullvärdigt protein
  • Hög halt reservatrol

Till er som inte provat jordnötssmör borde definitivt göra det! Det är väldigt gott ihop med skivat äpple och med vaniljglass. Det är mina två favoritkombinationer, och inte alla tre saker ihop som ni säkert förstår men jag ville bara klargöra det. Och det där med jordnötssmör och glass låter säkert extremt äckligt i många personers öron men jag tyckr det är supergott, lite som en hemmagjord variant av ben & jerry.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0