Mumma

Eftersom jag idag ligger hemma och är sjuk med extrem halsont/ingen röst, så har jag heller ingen som helst aptit. Detta gör att jag lätt skippar måltider och skapar ytterligare ett illamående och gynnar inte alls min magkatarr.
Idag valde jag att göra ett gott litet tilltugg bestående av:

-5 st dadlar
-ca 3 msk varmt kaffe
-1,2 dl fiberrika havregryn
-1 rågad msk kakao
-lite riven kokos
-1 rågad msk ekologiskt jordnötssmör som topping.

Blandade ihop allt till en chokladsmakande smet förutom jordnötssmöret och tillsatte det sist av allt. Hur gott som helst och utan massa onödiga tillsatser. Fina fibrer, antioxidanter & bra fetter! Perfekt även en fredag/lördagkväll om man försöker skippa onyttigheterna. Busenkelt!

Skålen jag har är liten och tagen ur skevt perspektiv vilket gör att bilden ser väldigt oproportionerlig ut.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det där måste jag testa nångång :)

2013-01-31 @ 13:14:15
URL: http://nettanbutterfly.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0