Månadens utmaning

Godmorgon!
Jag tänkte dela med mig av både min och min systers (eftersom vi valde att gå ihop, som vanligt) utmaning för mars. Vi ska nämligen avstå helt och hållet från allt rött kött under denna månaden för att se om vi mår bättre/sämre eller om vi klarar oss utan helt problemfritt. Varför vi valde detta har delvis med hästköttsskandalen att göra och delvis för att vi tycker att det känns fel att mass"producera" nötkreaturen på de sätt man gör idag samt att de näringsämnen man får i sig via det röda köttet finns tillgängligt i en mängd olika livsmedel. Ytterligare en faktor är risken för högt blodtryck. Vi får se hur det går helt enkelt, jag kommer lägga upp lite olika recept som ändå har de essentiella näringsämnen som vi behöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0